Menu Sluiten

Onze werkwijze

In verband met COVID-19 hebben wij nu drie mogelijkheden om met uw zaak naar ons te komen.

Het tijdspad vanaf het moment van uw intakegesprek tot de ontvangst van de adviesbrief neemt 2 weken in beslag.

Op zaterdag houden wij ons spreekuur tussen 10.30 en 12.00. Tijdens het intakegesprek luistert een team van twee of drie medewerkers naar uw verhaal en kunt u al uw vragen stellen over uw rechten en plichten. Dit gesprek vindt plaats in een spreekkamer, waar u in alle rust uw verhaal kunt vertellen. Het is belangrijk dat u helder voor ogen heeft waarover u advies wilt inwinnen. Zorg dat u alle relevante documenten omtrent het geschil mee neemt of bij de hand heeft.

Gedurende de week stellen de medewerkers aan de hand van uw vraag en beschikbaar gestelde informatie een concept-adviesbrief op.

Deze concept-adviesbrief sturen ze ter controle op naar een kwaliteitsmedewerker. Een kwaliteitsmedewerker is een ervaren medewerker die daarnaast ook werkzaam is in de praktijk. Hij of zij kijkt de brief in het weekend na en voorziet de brief van feedback.

Hierna verwerken de medewerkers de feedback van de kwaliteitsmedewerkers. De definitieve adviesbrief is nu geschreven.

Uiterlijk vrijdagavond zal u de adviesbrief via de mail ontvangen van de medewerkers. In gezamenlijk overleg is het mogelijk om de brief via de post te versturen.

Dit tijdspad neemt dus ongeveer 2 weken in beslag vanaf het moment dat de zaak bij ons in behandeling is. Mocht er sprake zijn van een dwingende termijn, dan is het na overleg wellicht mogelijk de brief versneld op te sturen.